madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
søndag, oktober 26, 2008
Burde burde burde
Det er som jeg sa i går til gutten som holdt rundt meg: det er akk, så mye koseligere, i blant (ikke alltid, for all del), å bare være hjemme, spise god mat, se på litt surr på tv, han løser kryssord mens jeg løser killersudoku, enn å pese med å være sosial. Eller generelt pese.

Burde?

Klokka fire samme dag hadde jeg servert det som skulle være frokost men i større grad var lunsj til to sultne gutter. Plutselig viste det seg at den ukjente gutten hadde spilt saksofon. I garden. Saksofon går for å være et veldig trygt instrument å kunne traktere, for som regel slipper du impulsive utfordringer, i motsetning til de som er drevne på gitar eller piano. Hvis du ikke har med deg saksofonen, kommer du heller ikke til å spille saksofon, slik går den generelle regelen. Bortsett fra at denne gutten var på besøk hos meg og ida marie. Og i vårt hjem har vi per dags dato bare et instrument - og det er min saksofon. Gutten tok heldigvis utfordringen på strak arm, skrøt av min finfine saksofon ("Å, det er en Amati!" "Ser jo at du har spilt en del som har et sånt munnstykke" (...)), og flesket til med Swinging Safari (også kjent som pappas klassiker), Öppna Landskap, flere tv-introer med mer.

Og hele denne greia med å stille klokka er en fin idé på en måte. Jeg elsker at det blir tidligere mørkt og sånt. Fordi jeg gleder meg som en unge til jul. Alltid. Men nå har jeg endt opp med å sove for mye i natt, så jeg klarer ikke fokusere med øynene. Jeg kommer til å gå og myse i hele dag. Kjempefint.
posted by madeleine @ 12:11  
1 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker