madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
torsdag, oktober 02, 2008
Burde ikke folk slutte å leke med meg?
Jeg har en uforbeholden, intens og ikke minst svært irrasjonell aversjon mot sopp.
Og jeg tenker ikke på fotsopp, for det tror jeg de færreste har særlig mye til overs for, men de små proppene som spretter opp av jorda nå rundt denne tida.
Altså, er det bare meg? Det er noe med konsistensen. Og at jeg ikke kan putte dem i noen bås. Ikke plante. Ikke stein. Ikke dyr. Men lever det? Ja.
Det var godt jeg var bemannet med en gåstav, en stokk, da vi gikk tur i helga. For det var svært mye som måtte spiddes.
La meg heller ikke begynne å prate om sporene på undersiden. Uuææ, er vel det mest veltenkte jeg får ut om dem.
Så da er det vel sant. Jeg takler ganske mye. Kakerlakker på doen i en måned, små fly av insekter, edderkopper er intet problem. Jeg holder kontrollen i høyden, men blir nok litt redd når det er mørkt. Ikke for spøkelser, men mer voldtektsmenn. Jeg liker spaghetti ala capri, til tross for at mange synes det er definisjonen av kvalmt. Men sopp, da får jeg vri.


Forøvrig sa eva-darling at jeg er flink på å avvise folk. Og jeg er vel det. Det er ikke det at jeg mener noe vondt med det, thomas. Men som jeg sa, hadde jeg ikke sett eva-darling på altfor lenge, og det var oppdateringer om alt og ingenting på gang. Og ingenting skulle stå i min vei.

Og jeg er rimelig tydelig hvis det er slikt. Jeg har i grunnen alltid vært det, i hvertfall siden jeg var fjorten og jentene på overnattings måtte sende gutta hjem for natta. De andre jentene var jo hodestups forelska, eller bare turte ikke si fra. Da åpnet jeg munnen, og sa det som det var. Og de gikk. Det var vel makten bak mine ord som gjorde meg bitt av basillen.

Men helt seriøst - burde ikke alle mine venner bli irriterte? Jeg er jo ikke akkurat veldig koselig. Jeg er ganske slem i blant. Ikke det at jeg mener noe vondt, altså, men jeg gidder ikke å bestandig legge fingrene i mellom. Har jeg bare verdens snilleste venner? Eller er det bare det at dere alle synes det er så innmari søtt at jeg får vri inni meg av sopp?
Eller kanskje bare verden liker at noen kaller en spade for en spade, og ikke et graveredskap.
posted by madeleine @ 21:29  
5 Comments:
  • At 2/10/08 23:54, Anonymous Rebølla said…

    Jeg liker deg bare mer og mer, jeg, Maddis.
    Merkelig.

     
  • At 3/10/08 10:32, Blogger madeleine said…

    You want to huuuug me...

     
  • At 3/10/08 12:15, Blogger Carita said…

    Det er vel det vi liker deg for! At man kan stole på at du er ærlig! At du ikke sier det folk vil du skal si, men det du faktisk mener!!

    Forøvrig går du glipp av noe stort hvis du har probemer med sopp!! Sopp er fantastisk. Og sopptur er ihvertfall gøy! :D

     
  • At 3/10/08 12:56, Anonymous Rebølla said…

    "Never! Have a nice day. "

     
  • At 9/10/08 10:08, Anonymous Thomas said…

    Litt mer snurt blei jeg i går, da jeg endelig rota meg til å henge med dere på Liksom - og dere ikke ville snakke med meg en gang.

    Men ... *smile lurt* jeg overlevde da det også ;)

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker