madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
mandag, oktober 20, 2008
Regnet er en venn
Etter en helg på guttetur, et fly som var forsinket med gode to timer og lite søvn søndag til mandag, synes jeg det var en altfor god idé å bruke tid i dusj, på å pynte seg, og å sitte og høre på Lillebjørn i kjøkkenkroken. På en måte er jeg definisjonen av harmoni, bortsett fra at jeg er littebittegranne sulten.

Bergen var fin, den, det regnet - vi hadde jo tross alt kommet frem til at det ville vært skuffelse og ikke glede hvis det ikke regnet hele helga. Fløibanen var på mange måter helt middels, men veldig ok. Også har det et VilVite-senter vi besøkte (forøvrig nesten nøyaktig ett år etter teknisk museum) som var koselig, men da backet jeg ut fra gutteklubben grei og ble med ida marie på småshopping.

Søndag fant jeg meg en liten grønn økologisk oase av en kafé nederst i korskirkeallmenningen. Jeg gikk inn og trodde at chai eller rooibush var det jeg ville ha. Etter et kvikt blikk på menyen ble det heller varm eplejuice med sukker og kanel. Mmm. Og etterpå kom gutta og min gentlemann kjøpte en lun brownie til meg. Rett før hadde jeg tuslet litt i gatene rundt brygga, midt i 'Bare skyer beveger stjernene'-verden. Jeg fant en pusekatt som ville ha litt oppmerksomhet, akkurat som jeg. Og to småfugler som koste seg på et kafébord. Og paraplyreperatøren. Jeg tror kanskje Bergen på egenhånd er finest, eller i det minste Bergen uten guttetur.
posted by madeleine @ 10:48  
1 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker