madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
onsdag, november 05, 2008
Crazy banana
Det var en svært lys idé i går kveld/natt å faktisk få ryddet og vasket litt zu Hause. Det var også en lys idé å handle cola for å motivere gjennom økten. Det var en helt grei idé å legge seg halv to - to. Det var derimot en særs dårlig idé å legge meg uten å gå på do, siden det i dag tidlig viste seg å bety at jeg våkner over en time for tidlig av min i utgangspunktet heller knappe sovetid. Men jovisst fikk jeg en god idé når jeg først var våken - jeg kunne jo steke brød. Også kunne jeg spise ved bordet som vi har duk på. Og jeg rakk å re opp senga slik at det ser like fint ut hjemme nå som i natt.

Grunnen til at dette var en god idé, som kanskje flere av dere lurer på, er selvsagt at jeg konstant leter etter unnskyldninger for å slippe mine plikter. Som nå, for eksempel. Blogge, ikke programmere. Og på unnskyldningslista havner også vasking som en legitim unnskyldning for skolearbeid. Sånt skal jo ikke skje. Ergo, en svært god idé.

Og jeg ventet i et par minutter til t-banen fra Sognsvann kom med han fine, så jeg overrasket ham litt. Og nå driver jeg i prinsippet og kaster fiktive terninger. Random. Visste dere at Random-walk i to dimensjoner alltid vil lede deg hjem? At hvis man er overstadig beruset og skal hjem på natta, og du for hvert steg kan gå både frem, tilbake, høyre eller venstre, og det er helt tilfeldig hva du velger, så vil du, til sist, komme hjem. Dette gjelder ikke i prinsippet i tre dimensjoner hvor du også kan velge mellom opp og ned. Beroligende?


Crazy Obama. Hurra!


Fortsettelsen i skatoll-diskusjonen er at Ida Marie mykgjøres. Vi har faktisk nesten bestemt oss for å anskaffe en pult(/skatoll). Det krevde bare litt lobbyvirksomhet, med andre ord.
posted by madeleine @ 11:44  
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker