madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
onsdag, november 26, 2008
Du grønne
Først: Holidays are coming! (Det er som kjent et problem at det er vanskelig å hvine skriftlig.)

På bussen hjem i dag satt jeg ytterst, ved siden av en mann. Mannen begynte å putte sakene sine oppi posen, og jeg tenkte at nå skal han nok av på neste stopp. Det skulle han ikke. Så da begynte jeg å tenke på hvorvidt det finnes mennesker som ikke tør å si i fra når de skal av bussen. De blir alltid sittende på til personen ved siden av går av. Ergerlig, helt sikkert, å alltid måtte gå dette ekstra stykket, så jeg fikk litt vondt av dem. Dog viste det seg at mannen ved siden av meg ikke var en av dem. Det gjorde han helt klart på neste stopp, eller før neste stopp, da han sa høyt og tydelig (til tross for at vi ikke en gang hadde utvekslet et smil) "Jeg skal av her, jeg". For all del. Her hersker flere teorier som gjør en slik replikk helt velplassert.
Mannen, la oss kalle ham Herman, (fordi han var så veldig korrekt), sa dette fordi...
a ) ...han var redd for å bli en slik en som jeg tenkte på.
b ) ...han hadde ikke tatt bussen på svært mange år, og trodde dette var den mest naturlige måten å komme seg ut av bussen på.
c ) ...årtiets dårligste sjekkelinje?

Noen flere glitrende forslag?
posted by madeleine @ 17:59  
5 Comments:
  • At 26/11/08 19:13, Blogger wilfu said…

    Ikke vet jeg, men jeg har faktisk tenkt på akkurat det samme. Hmm. Merkelig.

     
  • At 26/11/08 19:19, Blogger madeleine said…

    på de stakkars menneskene på bussen som aldri kommer seg av?

     
  • At 27/11/08 07:04, Blogger wilfu said…

    På de stakkars menneskene på bussen som aldri kommer seg av.

     
  • At 27/11/08 21:55, Blogger dina fevang said…

    Jeg er en av de stakkars menneskene på bussen som aldri kommer seg av... Kan noen gi meg et kurs?

     
  • At 28/11/08 12:33, Blogger madeleine said…

    aaah! jeg visste dere fantes. vel. vi andre pleier å gjøre fysiske bevegelser for å symbolisere at vi skal av bussen. begynne å reise seg halvveis opp, et forsiktig dytt i den som sperrer...

    any help?

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker