madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
søndag, november 30, 2008
Første søndag i advent
Adventsstaken var oppe på torsdag allerede, og i dag ble den tent. Helt alene. Med gudstjenesten på nrk i bakgrunnen.

Så tenner jeg et lys i kveld
Jeg tenner det for glede
Det står og skinner for seg selv
Og meg, som er tilstede

Jeg synes det er veldig underlig å merke hvor tillatt det er å være kristen i jula, kontra resten av året. Hvor mange som er så mye mer åpne med hva de tror på, hva jula får dem til å tenke, nå i disse tider. Jeg synes det er fint, altså. På en måte. Med unntak av nettopp det at det er så mye mindre populært å være kristen straks juletreet står på verandaen.
posted by madeleine @ 19:28  
1 Comments:
  • At 30/11/08 19:50, Blogger Carita said…

    ja... det kan du si!
    det har vel veldig mye med tradisjon å gjøre vil jeg tippe.

    trist men sant!

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker