madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
onsdag, november 19, 2008
Hei, les denne, rss-skummer
How-to: to første avsnitt omhandler kjoleproblematikk. Siste mer spennende.

Jeg kjøpte som nevnt på lørdag en kjole, i den anledning at pappa fyller femti. Etter at kjolen var kjøpt, har tanken som har etterfulgt meg vært "men hva skal Jan Olav ha på seg til min kjole?". Og det var en ypperlig mulighet til å få sjekket dette da vi skulle ned til Majorstua for å levere dressbuksa hans på rens. Målrettet beveget vi oss fra butikk til butikk, men jeg hadde tydeligvis valgt en vanskelig kjole. Dyp turkis er vel letteste måten å beskrive den. Trendy for menn i år er lilla. Og lysegrønn. Og kjære tid, hadde jeg bare kjøpt en rosa kjole, hadde det ikke være noe problem.

Men jeg vil jo se på turkis, blå og grønntoner som guttefarger? Selv på fineste herrebutikken på Majorstuen hadde de ikke riktige farger. Verken i slips eller skjorte. Jeg hadde for anledningen tatt på meg mine støvletter med hæl, og ettersom vi hadde gått fra Blindern og ned (Hvilken idiot la brostein over hele Blindern? Vedder på at det var en med noe som rimer på schmestikler.), begynte jeg å bli vrangere og vrangere og fikk bilder i hodet mitt av vannblemmer under føttene mine. Jan Olav, som elsker å shoppe og ikke minst å gjøre det så sakte som mine føtter etterhvert krevde, ble også stadig blidere. Vi fant en potensiell skjorte til slutt, altså.

Og så pratet vi om nyttårsaften. Jeg og Jan Olav altså. Og han mente vi kunne vente litt å se ettersom invitasjonene ramlet inn. Men jeg har jo aldri vært så veldig kul, og veit at i løpet av november har plutselig alle funnet et sted å være. Og jeg forventer ikke at jeg plutselig blir oversvømt av invitasjoner. Det har ikke akkurat skjedd før. Så jeg tenkte, jeg kjører hardt. Opptil flere av dem som bryr seg om meg leser denne bloggen. Og da tenkte jeg å stille spørsmålet - hva skal du på nyttårsaften? Kanskje du har lyst til å feire den med oss? Kanskje du egentlig har lyst til å slenge ut en invitasjon til to halvveis kule en passe kul og en veldig kul? Kanskje det er koselig å ikke være altfor mange? Nei? Ja? Kjør debatt! .


(Note to self: poenget med en frem til eksamen-plan er å ha en plan.)
posted by madeleine @ 22:30  
1 Comments:
  • At 20/11/08 10:52, Blogger kristin said…

    Facebookinvitasjonen var tenkt laget i går, men den kommer. Så vet du det.

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker