madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
lørdag, november 15, 2008
Love, love, love
Etter lesing på Blindern på en lørdag for å følge min frem til eksamen-plan, som denne uken sier det overkommelige "komme ajour", dro jeg og Ida Marie til byen. I ny jakt på kjolen jeg skal ha på meg når pappa blir femti og vi skal feire om en ukes tid, i de håpløse tilstander som er på Oslo City enhver lørdag ettermiddag. Mye prøving og feiling, uerfarne ekspiditriser som ser på meg (og i dag så jeg vitterlig ut som en dass) og sier "Ja, den tror jeg kan kle deg" (med hvilket utgangspunkt, again?), slik at jeg ler, for hun mente det jo heller ikke.

Ida Marie sa "Jeg vet hvor vi ikke har kikket! Oasis!" Så ble det til at jeg gikk dit. Og jeg fant kjolen jeg lette etter. Vel var den ikke så kort som jeg egentlig hadde tenkt, men den var veldig, veldig fin. Og jeg blir veldig glamorøs i den. Ida Marie sier at jeg bør kjøpe veldig høye sko til den, og jeg er på nippet til å høre henne.

I rusen over å ha funnet kjolen jeg vil ha, måtte folk kontaktes. Mamma hadde visstnok ikke engang tenkt på hva jeg skulle ha på meg, og jeg sa til henne at det er jo den største selvfølgelighet at nest etter henne er jeg den mest viktige jenta på dette femtiårslaget. Sånt er viktig for motivasjonen. Og mamma hadde ikke engang ofret sine klær en tanke. Da påpekte jeg at hun hadde mistet noe av jenta i seg.

Kjolen er helt fantastisk. No kidding.

Og. Nå leste jeg at jeg kan bruke den begge veier! Altså, ikke vrenge den, men snu den. Aaah. Det fantastiske med å kjøpe ordentlig kjole. Ordentligordentlig.

Ihihih.

Og jeg hadde kanskje egentlig noe viktig å fortelle, men pytt.
posted by madeleine @ 23:24  
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker