madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
onsdag, november 05, 2008
Mormor!
Min mormor har vært et rivjern av en dame. Frem til hun var nesten åtti år bodde hun på familiestedet mitt, ehm, vårt - en svær tomt og et gammelt hus. Ingen tok vare på stedet som henne. Mange år sto hun i større eller mindre grad alene om ansvaret. Etter åtti begynte det å gå litt nedover, og som med ganske mange på hennes alder begynte hun å surre litt. Nå bor hun på eldrehjem, og surrer en del, men hun kjenner igjen ansiktet mitt (hvis det ikke er så mange andre tilstede samtidig), og hun er utrolig varm og god. Vi får aldri gå fra henne uten at hun skal fortelle meg hvor heldig hun er som har alle oss barn og barnebarn.

I helga var vi hjemme, og i den anledning kom mormor til søndagsmiddagen. Hun er klar over at hun surrer, og tar det med humor. Så vi forklarte hvordan jeg er barnebarnet hennes og mamma er dattera hennes. Min grandtante, min mormors søster, var også på middag, og spurte henne da hvem hun var i forhold til mormor. Svaret vi skulle frem til er altså søster.
Mormor: - Ehm... Ja...Hvordan var nå dette igjen? Ehm...
Grandtante: - Det begynner på Sss.
Mormor: - S... Skal vi se... eh...
Så lyser Mormors ansikt opp, med et lurt blikk.
Mormor: - Slave!

posted by madeleine @ 22:17  
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker