madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
lørdag, november 29, 2008
Å prokrastinere profesjonelt
Det å vite at jeg burde finne veien til senga, altså forflytte meg, via badet og tannpuss, de totalt to meterene til senga, gjør at hodet mitt på autopilot finner en haug av gode unnskyldninger for å bli sittende oppe litt til.

Apropos gode unnskyldninger så har hodet mitt jobbet på høygir med slikt de siste dagene. Torsdag: "Jeg får ikke lese, jeg sitter bare på internett på lesesalen. Jeg stikker heller hjem og rydder og støvsuger og pynter til advent. Så skal jeg lese i morgen." Fredag morgen, våkner: "Jeg er forkjøla! Bli frisk i dag, lese i morgen." Lørdag morgen, våkner: "Jeg er fortsatt forkjøla! Men jeg kan sikkert lese. Jeg skal bare på Storo-senteret først for å kjøpe små hemmeligheter."
Og jeg kan si at jeg er veldig slapp uten å juge. Spørsmålet er jo bare hvorvidt jeg ville vært så slapp hvis jeg hadde tatt meg sammen. Og for eksempel husket å spise. Arr. Jeg leder meg selv inn i onde sirkler. Særlig i denne koselige eksamenstid. Men i morgen. Jeg lover. Loverloverlover? (Og i morgen skal jeg jo tenne lys i min adventsstake også. Hurra! Og lese dikt. Eller synge. Helt alene.)
posted by madeleine @ 23:24  
3 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker