madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
søndag, desember 07, 2008
Matterespekt!
"Hvorfor i Himalaya valgte du matematikk, Madeleine?"

Dette var tanken jeg forutså at kanskje ville komme i disse tider. Vel. Akkurat den tanken, eller noen som betyr det samme, formulert annerledes, har jeg ikke tenkt. Men at eksamenstid er, kremt, en spennende ting, er sikkert. Og visst.

Så jeg tenkte det ville være fint å gå igjennom lista mi med grunner.

Til madeleine desember 08
Dette er hvorfor jeg har valgt studiet Matematikk, informatikk og teknologi:

- Jeg elsker matematikk. Det er kjærlighet, det er ekte kjærlighet. Jeg liker håndfastheten - samtidig med svevinga.
- Dette gjør jeg fortsatt. Skjønner ikke helt hva jeg mente med "sveving".
- To streker under svaret. - Ja, for all del, hver gang det skjer er det innmari gøy.
- Jeg koser meg med å regne. Jeg koser meg, virkelig. Forutsatt at jeg får det til, åpenbart. Men jeg koser meg. - Åhjess.
- Eliminasjonsmetoden; det er ikke det at jeg ikke trives i andre fag. Jeg liker å lære, og det er veldig mye som er spennende. Men det blir så sabla kjedelig i lengden. - Og ikke minst. Jeg har fått utrolig mye mindre respekt for andre fag. Og det er jo ganske respektløst av meg. Så det skal jeg vel egentlig ikke prate noe særlig mer høyt om.
posted by madeleine @ 22:57  
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker