madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
fredag, desember 26, 2008
Og jeg så noe som jeg ikke har sett før...
Det var julekveld i skogen
fjernt fra verdens ståk og larm
lå en rødmalt liten stue
heller fattigslig og arm


Jeg vet ikke om du har hørt sangen. (Forøvrig, hvis du ikke har hatt gleden av å være på et heller umoderne pinsemøte (fortrinnsvis vekkelse-); det er slik man synger sanger der.) Det er den som handler om familiens sorte får som kommer hjem på julekvelden. Nei? Og den har utallige vers, sånn at man føler at den aldri er ferdig, fordi de skal fortelle hele historien, og de skal fortelle den langsomt. Spør gutten min om hvordan man forteller en historie langsomt, og han holder på i timevis. På mange måter den verste musikken å våkne vegg i vegg til. Dette er til alle mine vennlige leseres informasjon, slik at de kan bruke denne kunnskapen til senere tider.

Ninja-Bull knirker. Hun gjør det, av små dult. Knirkknirk. Og farfar knirker. Jeg fant ut at det var omtrent den beste måten å forklare farfar på. Han er samme farfar som han alltid har vært, bare eldre. Litt tregere, og han knirker. Men knirk er koselig, det. Det er vel slikt man kaller livets gang.
posted by madeleine @ 01:44  
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker