madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
søndag, desember 21, 2008
Siden ingen andre prater, får vel jeg gjøre det
Klokka fire var vi ute av døra, klokka fem var vi på riktig vei, trodde jeg, til bussen kjørte videre fra Smestad i helt feil retning. Vi kjørte forbi stoppet som het Smestaddammen, hvis det sier deg noe. Så nærmere seks hadde vi endelig kommet oss fra den riktige bussen, og inn på CC Vest. Utkantsentrene er som kjent, etter tre år i Oslo, de bedre stedene å handle julegaver. Vi handlet litt til ymse, jeg forklarte ham nøye hva jeg ønsket meg. Det var enkel beskjed. Drill. (Skrutrekker, egentlig, men det høres så mye kulere ut med drill. Også ville jeg ha sløyfe på.) Desperate Housewives 4th season. Disneyfilmer alltid safe. DS-spill ikke ulurt. Jeg ga ham mange gode tips. Og jeg sa at hvis han dristet seg til å kjøpe klær, er det jevnt over alltid den minste størrelsen som passer. Ekstra liten, trettifire.

Dette gjorde jeg forøvrig også svært klart til ei litt pågående kassadame i november da jeg var på jakt etter en kjole til pappas femti. Det var en lekker liten sak, LBD, som Cosmo ville kalt det, men den var rett og slett for liten. Jeg syntes det var så merkelig at jeg følte sterkt for å påpeke at dette hadde aldri skjedd meg før. Og rett etter at jeg hadde blafret ut med det, slo det meg at for kassadama hørtes det ut som en reinspikka løgn. Jeg var en slik en som alltid trodde at xs var den rette størrelsen, men som gang på gang tok feil, og kom med den samme frasen. Men det hadde ikke skjedd før, altså. I hvert fall ikke innen min huskerekkevidde. Kjolen var for dyr og jeg var for blakk uansett.

Jeg hadde funnet fine ting til ham i år. Han ønsket seg ingenting, men jeg hadde plassert meg selv på den høye hesten og tenkt at jeg, som er kjæresten hans, klarer nok å pønske ut noe han blir mer eller mindre oppriktig glad for. Fordi jeg kjenner han, tenkte jeg. Og jeg gjorde vel det. Med unntak av en cd han hadde fra før - men det så jeg på som et ok tegn. Jeg hadde i hvertfall ikke bommet. Og vi åpnet altså gavene før vi dro hver til vårt. Han hadde kjøpt en kjole. Dristig trekk, men samtidig, jeg elsker kjoler. Så om det var midt i blinken? Ja. Jeg skulle bare hatt litt større pupper.
posted by madeleine @ 01:48  
1 Comments:
  • At 21/12/08 13:08, Anonymous Gunhild (venninne av Kristin) said…

    Morsomt å lese!
    Eg følte meg litt dum då eg spurte dama i butikken om ho hadde kjolar som var mindre enn XS. Vi har nok litt samme problem.

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker