madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
søndag, januar 11, 2009
Alle de mørke tonene på klaveret samtidig, tydeligvis.
Fine folk i kveld. Det var gamleskolen, Filadelfia Bibelskole Oslo, gamleklassen som prøvde å samles. Og det er veldig trivelig, det er det. Likevel plomper jeg ut i det.

- Altså, man holder jo kontakten med de man er interessert i å holde kontakten med.

Rebølla sa at dette var typisk meg.

For det er veldig sant. Særlig nå, det har bare gått halvannet år siden man har sluttet, og da blir det tydelig. Og jeg har tenkt at sånn er det, de man vil fortsette å leke med gjør man det med, til tross for at man ikke møtes daglig lenger, slik som før. Derfor falt vi jo fort tilbake i de gjengene som var og er og vil fortsette å være. Fordi det er naturlig.

Jeg sier ikke at det ikke var koselig - for det var det. Men jeg klarer ikke bry meg så veldig hardt. Sorry mækk. Jeg har vel vært sånn lenge, av den mer brutale typen sånn sosialt sett. Ikke passelig for skjøre sjeler, spesielt ikke hvis den skjøre sjelen ikke spiller tostemt med min. Og det er kanskje nettopp derfor jeg liker Wario best i Mario. Han er så slem. Slemt er gøy. "I'm a Wariooo, I'm a gonna wiin."

Samstemt er en fin sammenligning, forøvrig, når det kommer til å passe sammen. For man må ikke ligge på samme tone, hele tida, ja heller ikke i samme oktav, men man kan fortsatt være samstemt.
posted by madeleine @ 01:04  
2 Comments:
  • At 11/1/09 20:03, Blogger Carita said…

    Hm... på en måte har du rett, men samtidig vil jeg ikke gi deg rett likevel. ta i går for eksempel. Jeg fikk prata masse med Annie, hvilket jeg egentlig ikke har gjort før. Å det er folk jeg ikke har hatt særlig mye kontakt med etter at vi slutta som jeg faktisk skulle ønske jeg hadde mer kontakt med...

    jeg vet ikke hva som er rett jeg. Jeg er nok litt annerledes enn deg her tror jeg, for jeg henger for eksempel med glede med øytunfolk jeg ikke brukte henge så voldsomt med på skolen. man har mye sammen og man kjenner hverandre på et vis godt tiltross for at man ikke har pleid å bruke mye tid sammen...

    vet ikke helt hvor jeg ville... men poenget var vel at jeg ikke er helt enig med deg. ;)

     
  • At 11/1/09 21:28, Blogger madeleine said…

    jeg skjønner hva du mener, og jeg er veldig glad for at sånne som deg fins, hvis ikke hadde det bare vært masse brutale og bitre madeleiner, som ikke hadde klart å bli venner. men jeg er vel litt ufyselig på det punktet.

    jeg er glad i deg, da!

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker