madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
søndag, januar 25, 2009
Monsterbursdag
Telefonen min ringer, klokka er ti over tolv. På natta. Det er Rebølla.
- Nå kan du synge sangen til meg, sier jeg, svært entusiastisk.
- Ikke når du sier det sånn! Nå må jeg ringe senere. Ååh.
Biip-biip.

Sånn er jeg på bursdagene mine. Et lite monster som er innmari glad for å ha bursdag. Dette fordi det bare skjer en gang i året, og fordi hver diskusjon denne dagen får jeg lov til å si "fordi jeg har bursdag". Mens andre sier 'å, takk' til 'gratulerer med dagen', svarer jeg 'ja, jeg vet!'... Jeg er ingen vennlig bursdagshaver. Men jeg satser på at de som liker meg, sånn helt på ordentlig bærer over med det og glemmer det i løpet av de neste trehundreogsekstifire.

Og jeg ble veldig overrasket da det plutselig trampet inn mange fine folk. Virkelig. Det hadde jeg ikke ventet. Forøvrig kan vi lett skryte på oss å være den eneste stua på Torshov med langrennsski, støvler OG skistaver hengende i lysekronestukkaturen.
posted by madeleine @ 22:23  
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker