madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
lørdag, februar 07, 2009
Sjuende februar
Det er ikke merkelig det har rykket i Afrika-foten min i det siste.

Sjuende februar, 2007. Etter en interessant overnatting på Gardermoen med medsammensvorne, dro en gjeng på nesten 60 gærne bibelskolefolk til Kenya for å kikke, se, gjøre, be og preike. Synge, danse, kjøre matatu, og ikke minst; Mombasa. Det var en utrolig reise på flere nivåer, men til slutt, etter tre uker, var jeg veldig lei, og veldig klar for å komme hjem til Norge igjen.

Det varte en stund. Innen april var over ville jeg tilbake. Desto mer hardcore denne gangen. Nå gikk jeg for fem måneder i Kenya, på Frontier Mission.

Sjuende februar, 2008. Egentlig skulle avreise vært en måned før, men grunnet bråk i Kenya tok vi blant annet to uker i Tunisia mens vi ventet på å kunne dra ned til Kenya i trygghet. Tilfeldighetene gjorde at datoen for avreise ble akkurat den samme som året før.

Denne gangen var Kenya annerledes. Leilighet i Nairobi, men vi dro ganske fort til Etiopia. Yabello. Og nå var turen noe helt annet. Selv om vi var forberedt, blir man det aldri helt før man har vært der. Jeg fikk nok, og dro hjem i april, to måneder før planlagt hjemreise. Jeg hadde fått veldig nok.

Jeg pratet ikke så mye om oppholdet, særlig ikke til mine nærmeste. Beklager. Jeg orket ikke. Det var for nærme.

Mot slutten av høsten begynte Nairobi å virke fristende igjen. Over nyttår egentlig hele Afrika. For det var jo ikke så gærent? Jeg likte det jo, egentlig, på mange måter. Jeg vil jo tilbake.

Om det rykker i Afrika-foten -
bare heng deg på!
Ett nytt kontinent er på moten
og vi lar jetflyene gå.
posted by madeleine @ 18:52  
1 Comments:
  • At 8/2/09 01:58, Blogger Carita said…

    Wow! tenk at det er to år siden. Jeg savner det. Livet på Thessalia, klassen, kampanjen...

    *sukke*

    jeg vil til afrika flere ganger i livet enn den ene... men det kan ikke bli før om tidligst halvannet år...

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker