madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
onsdag, mars 04, 2009
Kollektivfrelst
Det er ikke nødvendigvis det at jeg har vært rød fra første dag, at jeg alltid har delt gledelig og betalt skatt med et smil om munnen.

Men jeg har alltid likt det kollektive. Dette gjør vi i sammen, dere. Vi er mange, vi gjør en forskjell. Ingenting gjør meg så gira som korps. Jeg hviner inni meg. Og alt som omhandler store folkemengder, det er det beste jeg vet. Noe så trivelig! Å jobbe for sitt felles gode. Ingenting er vel mer motiverende enn det? Det er mye lettere å ta oppvasken hvis man er fler, for da går det så mye fortere!

Og det var kanskje derfor jeg ble innmari blid av å se reklamer for det store korslaget på tv2. Ida Marie sa det, helt uten å ha hørt det fra meg. "Du gleder deg så sykt til det, du", sa hun, og fortsatte etter at jeg prøvde å finne ut hvordan hun visste det, "Nei, jeg visste det bare fordi jeg kjenner deg." Kanskje hun hadde helt rett.
posted by madeleine @ 19:28  
1 Comments:
  • At 8/3/09 16:02, Anonymous Anonym said…

    Og hei.
    Det var mange mennesker som skulle synge og et dårlig konsept.

    Og du satt på rommet og siklet på TV´n i går. ;)

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker