madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
fredag, mars 13, 2009
Støveldæns!
Det har gått hull i gummistøvlene mine.

Slutten av januar i år, jeg gikk tredje dagen med skvulp i joggeskoene mine, jeg tror jeg hadde glemt hvordan vinter i Norge var, og holdt ut med joggesko som på ingen måte var laget for sølepytter. De hadde nesten ledd av meg på jobben, og jeg tenkte at vel, nå var det nok. Skopunkten var svært passende tilstede og ga meg fine, grønne støvler til femti kroner. Andre ville kanskje vært skeptiske til støvler til femti kroner, men jeg tenkte; hurra, hva kan en egentlig gjøre galt når en lager gummistøvler? Det viktigste er at de er tette, og det er vel ikke så veldig vanskelig.

Og ingen hadde elsket gummistøvlene høyere enn meg. Jeg har gitt de kjærlighet, jeg har gitt de vanndammer, jeg har trampet på sørpehauger, jeg har merket dem med "left" og "right", ja, jeg har til og med knyttet lissene som bare er til pynt, og på ingen måte til nytte. Men hva gir de meg tilbake? Jo, de er tydeligvis laget for å tåle vann, men å gå med, nei, det har ingen tenkt på. Så hva gjør støvlene når noen går med dem? Jo, de knekker rett over storetåknoken. Du vet, der man merker at skoa er brukt først.

Men det går fint det, altså. Jeg gikk tur i dag med en på jobben som blir veldig gira, og kan finne på å hoppe bortover med jazzhands. Fantastisk.
posted by madeleine @ 22:19  
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker