madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
onsdag, mai 13, 2009
En politisk blogg?
Jeg har fått fint abonnement på dagsavisen, for fire uker, helt gratis. Og jeg synes det er innmari fint å kunne tasse til døra og finne en avis utenfor. På morgenen. Gratis.

Her om dagen var det dog en fryktelig sak på forsiden. "Siv og Ernas Norge". Nå har jeg ingen intensjon om å bli politisk blogger, men dette medførte da en heftig og opprømt meldingsdiskusjon med Eva-Darling. Underveis i lesinga måtte jeg rett og slett bla veldig fort videre til neste side, dette var for vondt! Vil de ha skolen tilbake til femtitallet? Vil de, virkelig, gi blaffen i miljøet? Ikke det at jeg tar alt Dagsavisen, også kjent som gamle Arbeiderbladet, sier for god fisk, men jeg har alltid vært livredd for FrP i posisjon. Og å se det svart på hvitt, vel, det var vondt.

Jeg og Eva-Darling ble etter litt enige om at NOE MÅ GJØRES, vi kan ikke sitte her hjelpeløse og se på at Norge, mitt Norge, går i sønder, og Eva-Darling kom med idealistiske forslag som å stå på stand med mer, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, men om jeg så må filleriste alle mine venner og begynne å grine mens jeg fillerister dem, så skal jeg jammen gjøre alt som står i min makt for at alle jeg prater med det neste halve året stemmer minst Venstre, eller noe til venstre for Venstre. Bare ikke FrP i posisjon. Værsåsnill.

Og det var det jeg avsluttet sms-utvekslingen med Eva-Darling med. "Det er det som er problemet med oss. Vi lar politikken gå til hjertet." (fritt gjengitt.)

Det dummeste jeg hørte etter valget for to år siden, var når folk tok SVs dårlige valgresultat som om mitt favorittlag hadde tapt på hjemmebane. Og til de som sa dette vil jeg si: vi leker ikke politikk. Politikk er ikke gøy. Politikk er ramme alvor. Og jeg blir OPPRIKTIG lei meg når det går dårlig, for jeg er brennsikker på at alternativet ikke skaper et samfunn jeg har lyst til å leve i.
posted by madeleine @ 17:45  
3 Comments:
  • At 13/5/09 18:22, Anonymous OMH said…

    Tips: Hvis du ikke gjør noentingsomhelst vil jo heller FrP komme til makta.. Ja, landet vil blø de neste 4 årene, men etter det vil jo ingen stemme på FrP før 70 år senere. Grunnen til at folk stemmer FrP nå er jo at de tror blindt på løftene og tror at landet vil få det bedre med FrP til makten. Når de lærer av sine feil vil de vel ikke gjøre den en gang til? (Før de har glemt det hele ut da, selvsagt)

     
  • At 13/5/09 18:34, Blogger madeleine said…

    Sant nok, målet helliger midlet etc, men synes samtidig det er innmari skummelt å la landet blø i fire år. En vis mann sa en gang at du ikke kunne stole på mennesker som blødde ei uke i strekk uten å ta skade av det... ;P Sånn apropos.

     
  • At 14/5/09 11:30, Blogger Prinsesse Lea said…

    OMH: Noen politiske regimer kan få lange, vonde ettervirkninger og ikke alle beslutninger vil reverseres, jfr. Thatchers Storbritannia...

    madeleine: Fint skrevet. Det er derfor jeg aldri ble politiker, fordi jeg bare blir sint og begynner å gråte... :D

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker