madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
fredag, mai 08, 2009
Lyse dager, og ørten apropos
Til sommeren skal jeg ha helt ordentlig ferie, og jeg gleder meg som en unge. Før den tid er det andre ting å tenke på, men ikke nå. Nå tenker jeg på ferien. Som ikke er avgjort ennå med tanke på hvor og hva, men helt fastslått er hvem. Det er han fine. Vi skal ut på eventyr. Og jeg setter opp budsjett, regner inkludert underslag på inntekter og overslag på utgifter slik at jeg ikke går over styr, og her kommer min selvskading opp for en dag; jeg elsker å teste meg selv. I sommer, de dagene jeg skal jobbe og slite, blir det svært stramt på pungen. Jeg skal planlegge ukemenyer på forhånd, jeg skal gjøre det billig og sunt, og ikke minst; på kveldsvakt på jobben får jeg middag til 25 kroner. Sånt er fint. Så blir det overskudd til senere, for eksempel Jahn Teigen-show i Tønsberg med die ganze Familie (hvertfall nesten, det inkluderer mamma, pappa, storebror og hans kjære), Michael Jackson - "This is it" i London med en ny runde familie (storebror, hans kjære, og den andre storebroren), og så til sist ferie med han fine.

Vi vet ikke hvor eller hva, men det blir veldig fint. Det vet vi.

Jeg var hjemme i helga som var for å treffe venninner og plutselig skulle jeg i konfirmasjon, og da ikke til hvemsomhelst. Her snakker vi om min lillesøster, så å si, hun har vært hos oss annenhver helg i snart elleve år, hun er det nærmeste jeg kommer en søster, og hun vokser opp til å bare bli helt superduper. Jeg er så stolt av henne, hun er den sterkeste jenta jeg vet, og jeg elsker henne i all hennes fjortisforfengelighet og ikkeopprørskhet. Jeg legger alle mine krefter i å fremstå som den kuleste storesøsteren hver gang jeg er hjemme hos de små, men innser smått etterhvert at det kanskje er sløsing med krefter. Jeg tror nemlig de liker meg uansett. Og at jeg er nokså kul uansett. Merkelig nok - jeg har jo aldri vært kul.

Jeg skjønte jo ikke før jeg var russ at "ååå, selv om de sier at festen begynner klokka sju, så er den ikke virkelig i gang før klokka ti", jeg hadde aldri miss sixty-bukse, jeg ble aldri bestis med noen av de kuleste jentene eller guttene verken på videregående eller ungdomsskolen, mest fordi jeg ikke gadd, jeg går på mat.nat, for søren.
posted by madeleine @ 22:54  
2 Comments:
  • At 11/5/09 20:04, Anonymous Anonym said…

    sitat: jeg ble aldri bestis med noen av de kuleste jentene eller guttene verken på videregående eller ungdomsskolen, mest fordi jeg ikke gadd, jeg går på mat.nat, for søren. sitat slutt.

    kremt

     
  • At 12/5/09 09:22, Blogger madeleine said…

    unntatt deg, selvsagt! men deg kjente jeg før vi gikk på skole sammen.

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker