madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
mandag, november 09, 2009
Det å lure seg selv
En dag jeg har gøts nok, skal jeg ta på meg et prosjekt på størrelse med det Julie i Julie & Julia gjør. En dag. Inntil videre har jeg stadig små prosjekter, som å kanskje strikke lue til kjæresten til jul (og tro meg, det kan hende det er krevende nok), en halvveis oppnåelig frem-til-eksamen-plan, venne (les: tvinge) kroppen til å godta katteallergenene, planlegge adventssøndagskvelder med stearinlys og kaker, planlegge jula.

Jeg har en uovertruffen tro på prosjekter. Planer, deadlines, skippertak, nye og bedre liv. Jeg går jaggu fem på hver gang også. Tegner, skriver lister og ukeoversikter. NÅ skal alt bli så mycket, mycket bätre. Og for alle de som har kjent meg mer enn cirka en måned, så er de også helt klar over at det sjeldent fungerer slik jeg forespeiler i planleggingsperioden. Hvis disse også har kjent meg mer enn cirka ett halvt år, vet de at å fortelle meg dette ved begynnelsen av mine prosjekter bare fører til harme fra min side. Det kan være så sant det bare vil, jeg nekter å høre på at jeg ikke kommer til å få det til.

Jeg har også tro på at en hårklipp vil gjøre underverker, at livet mitt før/etter hårklippen vil være to vidt forskjellige epoker. Så på onsdag klipper jeg meg. Fordi jeg har hatt lyst til å klippe meg kort(ere - typ ikke-gutt) i kanskje flere år.
posted by madeleine @ 16:29  
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker