madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
fredag, november 27, 2009
En annerledes jul
Som Kristin, så jeg.

Jeg har i eksamensprokrastineringens ånd brukt ivrige timer på å finne frem til alle mine favorittjulesanger fra før, og noen nye. På spotifyen på iPoden min. Å, som jeg har kost meg. Og selvsagt vil jeg dele godhet og kjærlighet. Har du belaget deg på over fem timer renspikket julestemning?

Først vil jeg trekke frem mine absolutte høydepunkter.

En annerledes jul - Carl Hjalmby
Hej, mitt vinterland - Vikingarna
Sjømannsjul på Hawaii - Rita Engebretsen, Helge Borglund
Siste søndag i advent - Ole Ivars
Tror disse har befunnet seg på vesentlige julekasetter i heimen i oppveksten.

Julekveld i skogen - Rolf Just Nilsen
En klassiker uten sidestykke.

Videre er jeg svært fornøyd med å ha funnet Nora Brockstedt, Den gylne hale, og prøver å venne meg til Sufjan Stevens. Og jeg smiler av Skomakergata og Putti Plutti Pott.

God jul!
posted by madeleine @ 00:34  
2 Comments:
  • At 27/11/09 09:04, Blogger kristin said…

    Takk, jeg ble inspirert til å legge på noen sanger på min egen liste! (Men fortsatt ikke Plutti Putti Plott, da)

     
  • At 27/11/09 09:04, Blogger kristin said…

    Haha, det siste skrev jeg så feil det går an å skrive det. Det var ikke med vilje!

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker