madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
søndag, november 01, 2009
Kan noen fortelle meg...
...hvorfor media konsekvent skal bruke ordet 'sex', når det egentlige tilfellet er overgrep, voldtekt, trakassering, og sånt som ikke er fint?

For all del, jeg har skjønt såpass; sex selger, javisst. Men dette er etisk forkastelig - å benytte seg av det som for de rammedes del som regel er det verste som har hendt dem og omformulere det til noe som selger?

Hvorfor er dette galt, da, Madeleine?
Jo, det skal jeg fortelle deg.

- Det er med på å avkriminalisere dem som har gjort noe galt. Sex er forbeholdt to (eller, for all del, fler) samtykkende sjeler, hvis det er noen som ikke er enig i at det er dette de vil, eller er for unge, eventuelt psykisk tilbakestående til å vite hva som skjer, heter det ikke sex, men voldtekt.

- Det er med på å passivisere nyhetsleserne, se på denne gladsaken her; ikke bare ble hun holdt som 'sexslave', som, for dem som liker det litt dominerende/slave-konseptet under dyna, kan forbindes med trivlige ting, men i tillegg smiler Laba på bildet. I verken overskrift eller bilde ser vi noe som virkelig sjokkerer, og som regel er det umiddelbart overskriften og bildet man forholder seg til.

Og hvis du vil se mer feilbruk:

Fransk minister i guttesextrøbbel (og denne er attpåtil arkivert under "Frankrike" og "sex".)


Lærerinne sendte nakenbilder og sex-chattet med elev(16)

...dette var noen jeg fant i farten på Dagbladet sine sider. VG sitter heller ikke igjen som englebarn, men jeg lette altså bare på Dagbladet nå.
posted by madeleine @ 20:14  
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker