madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
tirsdag, desember 15, 2009
Å, shuut!
Du smiler
og jeg døøøør!

Du ser på meg
og det gjør
at jeg
jeg glemmer at jeg fins

Du ser på meg
og jeg flyr
Du tar på meg
og jeg tar fyr

Du er
du er min prins!

Siri Nilsen - "Herregud"




Bilde: Mona Ødegård

Med disse ordene, og med livet hun legger inn i teksten, har Siri Nilsen smeltet seg helt inn til hjerterota mi, altså bare fordi hun klarer å sette ord på det å være innmari forelska. Og at hun klarer det på norsk. Virkelig, virkelig et fantastisk album hun har gitt ut, jeg elsker hvordan hun hele veien leker seg med språket og finner nye rim jeg ikke har hørt, å!

Albumet på spotify.

(Poeng til dem som finner ut hvor tittelen min er tatt fra!)
posted by madeleine @ 20:34  
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker