madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
mandag, juni 21, 2010
Kurs i (u)kulhet
Det var tidlig juni, vi var i parken (med pus!) og grillet, og jeg var svært kul. Solbriller, converse, fin lys ferskenbukse og kul stil. Jeg var kul. Veldig kul.

Så var maten spist, og jeg skulle videre på førstehjelpskurs. Kul som jeg var, huket jeg av en bysykkel (alle vet at hvis du skal være kul i Oslo, må du sykle din bysykkel), og la i vei mot førstehjelpskurset. Følte jeg var som en vind på den korte veien ned Toftes gate ved Sofienbergparken, rundet Schous plass, videre ned Thorvald Meyers gate og over Nybrua, nevnte jeg hvor kul jeg var, så skulle jeg bare ta en smud venstresving ned i Christian Krohgsgate og videre ned til Røde Kors' førstehjelpskurs. Det var det som var planen.

Men mens jeg satt der på sykkelen og druknet i min egen kulhet, satte sykkelen hjulene fast i trikkesporet, jeg lente meg over til venstre og veltet tvert. Fikk skitt over hele venstrebeinet, skrubbet kneet, to hull på buksa, en forslått albu og en skrubbet albu, skrubbet hånd. Men kanskje verst; (de meget kule pilot-) solbrillene hang på halvt hold på nesetippen, og det var tydelig at kulheten min hadde falt av i trynet.

Siden dette er min tjuefjerde sommer, har jeg lært at så store jenter som meg ikke gråter av en liten skramme som dette, og, siden jeg var helt alene måtte jeg rett og slett late som ingenting. Reise seg opp kjempefort, kjempe tilbake tårene og ikke minst det akutte behovet for medlidenhet, opp på sykkelen igjen og videre til førstehjelpskurset.

Du tror kanskje at det var hell i uhell at jeg skulle videre på et sånt kurs? Vel. Jeg praktisk talt tilbød min egen kropp til utprøving, sa klart i fra at dersom det skulle være noen form for sårstell i dette kurset, kunne de bare prøve seg på meg. Men gjorde de det? Neida. Det er tross alt viktigere å lære at et godt utgangspunkt for takt på hjertekompresjoner er BeeGees' "Stayin' alive".
posted by madeleine @ 22:36  
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker