madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
søndag, august 14, 2011
Fem år, Oslo.
Det er så mye som har skjedd. Så lang tid, og samtidig har det gått veldig fort.

De første dagene i Oslo, i begynnelsen av august 2006, den første natta; mamma hadde skrevet et brev til meg og jeg gråt en skvett, jeg og pappa hadde flyttet inn nye møbler fra IKEA, skrudd opp pult, jeg hadde flyttet inn, jeg hadde ikke så mye, jeg hadde plutselig to nye, nesten helt ukjente samboere, ikke noe frokost til dagen etter, jeg bodde i fjerde etasje, ting var fremmed og spennende og nytt, jeg hadde få venner i byen, og jeg bodde midt på Majorstua, midt i Oslo, med gangavstand til alt. Jeg trodde ikke det var helt sant, husker jeg. Litt for uvirkelig.

Nå har jeg bodd her i fem år, jeg har samlet altfor mange ting, men har fortsatt plass til nye venner og opplevelser. Oslo er min by. Jeg kjenner byen godt, nå. Jeg vet hvor du kan finne det meste, jeg vet hvor jeg kan gå hvis jeg vil forsvinne i mengden, eller være helt alene, jeg vet hvem jeg ikke skal prate med sent på kvelden, jeg vet om de fineste kafeene og restaurantene med gode priser. Jeg har lært meg sangen om Akerselva.

Og jeg er fortsatt betatt.
posted by madeleine @ 19:23  
1 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker